Egy új tanulmány és egy történet

Mostanában rászoktam a rövid, de velős tanulmányok írására. Terjedelmük miatt nem illenek a blogra, és kimondottan egy speciális szemszögből közelítik meg a vírusvédelem-vírusirtás témáját.

A legújabbnak az a címe, hogy: “Mit titkolnak előled a vírusvédelem bennfentesei?”

Mostantól minden új feliratkozó megkapja a visszaigazoló e-mailben.
A törzsközönségem szerves részeként Te a blogértesítőben találod meg a tanulmány linkjét (mivel a tanulmány ajándék egy szűk körnek, ezért itt nem teszem ki a linket).

A történet pedig a következő: minap számítógépet vásárolt nálunk valaki. Sikerült jó döntést hoznia, mert meghagyta, hogy mire fogja használni a gépet, és az igényeihez lett összeállítva egy konfiguráció.

Mi minden gépre telepítünk vírusirtót, van akinek konkrét kérése van, ha nincs ilyesmi, akkor egy egy éves Avast Home-ot regisztrálunk a részükre indulásnak. (Ez nem a reklám helye volt, hanem tényállás.)

A nagy öröm két napig tartott: felháborodva telefonált a vevő, hogy “Miazhogy két napos gépen vírusok vannak???”

Mi az, hogy “miazhogy”?

Megnéztük: harmincvalahány trójai, meg néhány egyéb kártevő. Mivel egy gyorstalpalón már átestek a vásárláskor, első szavuk az volt: mi nem kattintgatunk semmire!

Na, most akkor erre mit mondjak?

A szomorú az az egészben, hogy ma kezdeni a nulláról a netezést elég húzós dolog. Az tuti, hogy egy-egy gép vásárlása előtt napokig gondolkodnak a vevők, de, hogy némi ismeret anyagra tartanának igényt? Á, hiszen vannak akik nem is tudnak róla, hogy szükségük van rá…

Lehet, hogy lassan az új felhasználóknak jogosítványt kéne szerezni ahhoz, hogy először felléphessenek a netre?

Tudod, van nekem a 10 holtbiztos tipp tanfolyamom, a tökéletes vírusvédelemért. Volt olyan ügyfelünk, aki ingyen sem volt hajlandó végigolvasni, merthogy nincs rá ideje. De közben naponta szedett be vírusokat, mi meg naponta irtottuk neki.

Ez az ügyfél is, az új gépével, azt hitte, hogy csak régi gépek lehetnek vírusosak. Hiába ajánlottuk neki a tanfolyamot, egyszerűen alap működési elvekkel sincs tisztában, ezért fel sem merült benne, hogy lehet tanulni is!

Lehetséges lenne, hogy van egy olyan réteg, akikkel még én sem értek szót? Annak azért örülök, hogy Te már nem abba a rétegbe tartozol:)

Na, olvasgasd a tanulmányt, aztán várom ám a véleményeket!

Meddig akarsz még szenvedni a lassú géped miatt? Van megoldás, ráadásul könnyű és gyors! Kattints ide, és nézd meg, hogyan tudod begyorsítani a gépedet saját kezűleg!>>

Kapcsolódó bejegyzések:

12 hozzászólás so far:

  1. Rita,

    mint PC-forgalmazó, ezt a sztorit én is meg tudom erősíteni, szomorú tapasztalatom a következő (EZT FŐKÉPPEN A TISZTELT FELHASZNÁLÓKNAK SZÁNOM TANULSÁGUL):
    amint elkövet a felhasználó egy hülyeséget, beengedi a vírust (hány gépen láttam már a figyelmeztető üzenetek kikapcsolását az avast!-ban), visszanézem a tevékenységlistát és látom, hogy bizony, amit a felhasználó állít, nem úgy van, igenis tájékozatlanságból, figyelmetlenségből, kapkodásból fakadóan beengedett valami vacakot a gépére, majd a kedves felhasználó ránk fogja, hogy szar az egész, kártalanítsuk őt és elrohan máshová – többnyire az olyan ismerőshöz, aki nem szakmabeli, csak “ért hozzá” és ez az ismerős csupa jóakaratból még jobban tönkretesz valamit a gépén. Hozzá nem értésből fakadóan. Itt az ügyfél bizalma megingott már bennem, mert én vackot adtam neki, vissza többet nem jön, rossz híremet terjeszti és én semmit nem tehetek a dolog ellen… Most mondjam, hogy az egyik legnagyobb vidéki városban internet-szolgáltató lokális szervizpontja vagyunk és szinte minden háztartásban ismernek minket, elég nagy a tapasztalatok megszerzésének játszótere, s azt tapasztaljuk, hogy igen, a kedves felhasználó nemcsak felkészületlen, hanem igazat sem mond és ha hülyeséget csinál, akkor mindenki más hibás, csak ő nem…
    Bocsánat, ma már a második ilyen esetbe futottam bele, amiről írtál és még csak délelőtt negyed tizenegy van???

    BenkoG

  2. Gábor!

    Igen, ilyenkor az egy dolog, hogy esetleg rossz szájízzel a rossz hírünket keltik.. Ha elrohan, akkor biztos. Tőlünk még nem rohant el senki, viszont az ilyen típusú ügyfelekkel rengeteg – túl sok – találkozás esik meg…

    A szomorúnak azt tartom, hogy nem hajlandóak fejlődni!
    Biztosan van ilyen jellembéli tulajdonság, ami alapján ki lehet mondani, hogy valaki ilyen ember és kész. Biztos, hogy ugyanezt megteszi más szolgáltatónál is…
    Nekem azért fura az egész, mert én néha már-már bensőséges kapcsolatokat ápolok, még így neten keresztül is.

    A férjemet egyszerűen szeretik és kész.

    Mindketten olyanok vagyunk, hogy addig rágunk egy problémát, míg meg nem oldódik. De ha jön egy ilyen megoldhatatlan dolog, akkor az rossz érzés… És nem a probléma miatt megoldhatatlan, hanem az ember miatt…

    Ezt még meg kell tanulni elengedni, vagy valami hasonló:)

  3. Rita. Ne szívd fel magadat. Aki kereskedelemmel foglalkozik, az mindíg talákozik ilyen arcokkal. Ezt tudomásul kell venni. Ez az ügyfél egyszerűen hárítja a felelőséget. Nem szeretnék vele pl. forgalomban összekoccanni, mert ha ő a hibás, akkor is el kezdi kimagyarázni az igazát. Egyszer már elhangzott valamelyik bejegyzésedben: nagy az Isten állatkertje.

  4. Ez mind semmi.
    Mi történhet az olyan khmm “felhasználóval” aki egy online levelezőrendszer bezárásakor illetve, a Kijelentkezésnél, a “kilép” gombra irányítva az egeret, még hetek után is a következőt kérdi: “akkor most ezzel lép ki?” Igaz hogy egy ECDL tanfolyamon történik, de ez (is) véleményem szerint ELFOGADHATATLAN, hogy többhetes internetezés után valaki ne tudjon kilépni a (példa következik) freemail.hu (példát láttak) MAGYAR rendszerböl… értem én hogy bonyolult lehet elsőnek egy számítógép, mert bizony, összetett rendszer. De hogy a magyar szavak jelentésének teljes megértése is problémát okozzon akárkinek, akkor miről beszélünk? Mikor fog mondjuk egy angol nyelven hozzánk szóló programot kezelni, vagy ne adj’ isten egy korrekt Windows ujratelepítést végrehajtani?

    Szerintem reménytelen :D

    Üdv Schumi^^

  5. Jó, hát akkor mesélek én is egy másikat:))

    Ügyfél: nem tudok belépni XY oldalon a felhasználónevemmel és jelszavammal, felhívtam az oldal üzemeltetőit, akik azt mondták, hogy ide számítógépes szakember kell.

    Férjem elmegy: nem volt net… Oké, az is kér felhasználónevet és jelszót (invitel). Kéri az ügyféltől a netszerződést, aszongya az ügyfél, nem kell, mondja fejből.. Mondja, férjem beírja semmi.. Próbálkozik negyed órája, mire mondja az ügyfélnek, hogy hát csak elő kéne venni a szerződést.
    Mire az ügyfél: jaaa, az kell, aszittem a honlaphoz tartozó felhasználónevem kéri!

    Na, jóvan, félreértés elsimítva, férjem balra el.
    Reggel csörög a telefon: már megint nem tud belépni azon a fránya honlapon.
    Férjem: van net?
    Igen, van!
    Jó, akkor megyek…
    Ügyfél mutatja: tessék, beírom a felhasználónevemet, kattintok a belépésre, és kiírja, hogy hiányzó vagy hibás jelszó!
    Férjem: de hát meg sem próbálta beírni a jelszót!
    Mire ügyfél: persze, sosem szoktam (megszokta, hogy el van mentve, csak Laci úgy lépett be előtte való este, hogy nem pipálta be a “Jelszó megjegyzése” című négyzetet…

    Hogy az a >@>#@##&#> :)))

  6. Sziasztok.. Szia Rita..

    Ez az utolsó eset nagyon durva..
    Csupán felhasználóként is olvasva..
    Szakemberek hogy bírják? Sejtésem mondjuk
    van róla.. :)
    No comment.

  7. Szióka!
    Netnagymami (anyukám) ajánlotta ezt a témát,mert mi is regisztráltunk,és kész-passz,semmi tovább.Végigolvasva a bejegyzésed olyan kérdésem lenne hogy ha én freemail-os cimen regisztráltam erre a hi5-re akkor is ajánlatos a jelszavam megváltoztatni?
    Köszike

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.